Monday, May 24, 2010

My India crew!! Namaste :-)

Passei o ano passado na India, rodando 3 linhas de calcados na regiao de Chennai, Tamil Nadu, Sul da India.
Morei num pequeno vilarejo chamado Ambur, que eh conhecido por seus curtumes e fabricas de sapato.

Para chegar em Chennai eu levava 3 horas de trem... nos bons dias. Mas era melhor ir de trem pois de carro nunca se sabia o horario com certeza. O transito na India eh caotico!! Uma confusao total. Desvia de pessoas, motos, tuk tuks, vacas, cabras...

Foi um ano dificil, eu confesso. Mas muito importante para meu crescimento profissional (sem falar no pessoal). Conheci pessoas extremamente humildes que viviam com um sorriso nos labios e faziam de tudo para me agradar. Nas fotos apenas algumas dessas pessoas, que me ajudaram a cuidar do meu produto com muito orgulho e carinho.


Last year was spent in India, running 3 shoe lines in the South, Chennai area, Tamil Nadu.
I lived in a VERY small village called Ambur, which is known for its tanneries and shoe factories.

Eh para voce, Aqeel, que me acolheu como se fosse parte da familia. E para voce, Babo, que tao bem gerenciou minha linha de producao. E quem talvez nunca tenha a oportunidade de ver um blog na vida...
Para voces e todos os que trabalharam comigo na India que eu dedico esse post.
Namaste!!




To get from there to Chennai, it would usually take me 3 hours by train... on the good days.
It was faster than driving because traffic there is really chaotic!! I've never seen such a confused place. You have to drive away from people, motorbikes, tuk tuks, cows, goats and maybe more...

It was a very difficult year for me, I have to admit. However it made me grow a lot professionally and personally, despite all the cons. And I also got the opportunity to meet amazingly humble people who were always showing a HUGE smile in their faces and would do their best to please me. In the pictures, some of these nice people who were proud to be taking care of my products...

To you Aqeel, who took me in as your own family. And to you, Babo, my line manager who might never get the chance to see a blog in his life...
Too all of you who worked together with me in India, I dedicate this post.
Namaste!!!


No comments:

Post a Comment